Ja putujem

Iskoristite prednosti registriranih članova!
Upišite svoje podatke za logiranje
Ja putujem

Free forum for free travel

Mjesec Božića i Nove Godine....mjesec radosti i veselja....uživajte....


  • Započni novu temu
  • Odgovori na temu

Povijest smajlića - emotikona

Share

lukylipik
Roler
Roler

Registration date : 03.02.2008

Povijest smajlića - emotikona

Postaj by lukylipik on 21/3/2008, 23:04

Emotikoni su neformalni, ‘pametni’ i štede nam vrijeme. No, ako šaljete e-mail šefu, nemojte ga ‘ukrašavati’ smajlićima

, , :-*, 3:-o,
i još tisuće sličnih emotikona ne samo da su uspjeli opstati 25 godina
nego su se s godinama širili pa danas više nisu tek privilegija mlađe
generacije koja je u početku bila gotovo njihov isključivi korisnik,
već su osvojili čak i biznismene kojima su emotikoni postali neizbježan
dio komunikacije s poslovnim partnerima.
Tomu u prilog govori i podatak da 55 posto onih koji svakodnevno u SMS
porukama i e-mailovima koriste emotikone imaju više od 30 godina, a
većina ih je počela koristiti tek prije pet godina.

Emotikoni su prošli klasični put internetskih trendova, odnosno
stvoreni su isključivo kao potreba da bi se na kraju raširili u
nezamislivim razmjerima. Prvi put su stvorena samo dva: i :-(, a smislio ih je profesor Scott Fahlman, kompjutorski stručnjak koji i danas predaje na sveučilištu u Pittsburghu.

Na oglasnoj ploči sveučilišta studenti su ostavljali svakakve poruke,
pa je Fahlman predložio studentima da poruke koje su neka vrsta vica
označe sa smajlićem “”,
a poruke koje su ozbiljne s “:-(“. To je bilo 19. rujna 1982., a
Fahlman nikada nije dobio nikakvo priznanje kao čovjek koji je zapravo
izmislio “smajlić”, ali kako je sam više puta naglašavao, novac ne bi
ni uzeo, jer smatra da ovakve stvari moraju biti besplatne.

No ono što emotikoni zaista jesu to je univerzalni jezik koji ne
poznaje geografske granice ni jezične barijere. Emotikoni su nešto što
je nekad trebao postati Esperanto, ali nikada se nije uspio ni
približiti popularnosti i raširenosti emotikona. Boris Ličina Borja,
direktor “Plana B” i jedan od naših najvećih stručnjaka za internet,
kaže kako su emotikoni zapravo najbolji pokazatelj vremena u kojem
živimo.

Svi smo na ‘multitaskingu’, paralelno surfamo webom, radimo, čitamo
mail, gledamo TV, SMS-amo se, pa u cijelom tom brzom načinu života
emotikoni su samo još jedan od načina kojima kratimo put, u ovom
slučaju u komunikaciji. Isto tako, ponekad je “geekovima” lakše
izraziti se na taj način, nego f2f (face to face - licem u lice), kaže
Borja.

Emotikoni su tako pronašli put do svojih korisnika - jednostavni su,
a jedan simbol govori puno toga, i to često ono što bi u jednoj SMS
poruci bilo vrlo teško objasniti.
- Novoj generaciji emotikoni su normalna stvar, jer su se oni rodili s
internetom. Ono što je nama nekada bilo ‘Bok-bok’, njima je smajlić.
Danas je emotikona sve više, dovoljno je pogledati razne forume, a
teško je reći koliko ih ima. Pa sigurno postoje neki ‘geekovi’ koji
sjede doma i smišljaju nove emotikone svaki dan - navodi Borja.

Isprva su se počeli koristiti samo u e-mailovima, a kasnije su
postali neizbježni u SMS porukama i na neki način toliko popularni
upravo zahvaljujući mobitelima. Ti su simboli znatno olakšali SMS
komunikaciju, koja je često naporna zbog tipkanja jednog po jednog
slova na maloj tipkovnici.

- Emotikoni štede i novac. Kada bi u jednoj poruci napisao riječima
sve što sam rekao emotikonima, ispale bi tri poruke, a ovako je samo
jedna. Dakle, ne štede samo vrijeme nego i novac. Neki su odlično
osmišljeni i u pravo vrijeme na pravom mjestu prenose našu poruku
jednim jedinim simbolom - istaknuo je Borja.

Internet je stvorio i još stvara potpuno novu kulturu komunikacije i
nekima je potrebno malo više vremena da bi je potpuno razumjeli.
Razumijevanje internetskog i mobilnog rječnika danas je gotovo nužna
potreba, jer osim što nam štedi vrijeme, nekako je općeprihvaćeno da
jezik interneta svi razumiju. Međutim, pretjerivanje s emotikonima
sigurno nije najsretniji način komunikacije, posebno s onima koji ne
razumiju baš sve znakove ili se njima ne koriste.

- Možda u prvom kontaktu baš i ne treba odmah koristiti emotikone,
ali kasnije, zašto ne. To je nešto što opušta mail i samu komunikaciju,
iako treba znati i pravo vrijeme kada ih upotrijebiti. Primjerice: ‘Još
vam nismo platili’ pa staviti smajlić na kraju je pomalo glupo i
definitivno nije u redu - navodi Borja.

Emotikoni su probili komunikacijske barijere čak i u poslovnom
svijetu i postali su sleng nove ekonomije koji prihvaća uglavnom mlađa
generacija menadžera. Slavko Gazić, direktor marketinga u Tele2, kaže
kako su smajlići uobičajeni u neformalnijoj korespondenciji s poslovnim
partnerima.

- U strogo formalnoj poslovnoj korespondenciji ne koristim smajliće
jer smatram da nisu primjereni, posebice u uspostavi prvih kontakata.
Korištenje smajlića uobičajeno je u neformalnijoj korespondenciji s
partnerima koje bolje ili dobro poznajem, a posebice s kolegama bilo
e-mailom ili putem SMS-a.
Smatram da pretjerano korištenje smajlića ima ponekad i negativni
efekt, kao da netko “nasilu” želi ostvariti prisniji, neformalniji ton
u komunikaciji, pa sam vrlo obziran kod njihove uporabe. Ne volim se
“razbacivati” smajlićima, ali ih volim koristiti u određenim
situacijama.

Ni “poslovnjaci” na Wall Streetu nisu ostali ravnodušni pred navalom
emotikona, no oni obično njihovo značenje prilagođavaju situaciji u
kojoj koriste neki od simbola. Tako primjerice emotikon “QQ”, koji
simbolizira dva uplakana oka, u konverzaciji yuppieja s Wall Streeta
ima sarkastično tumačenje i njime se zapravo kaže: “Buuu huuu!”
Takav razvoj emotikona može se usporediti i s razvojem melodija za
mobitele. Kada su se mobiteli tek pojavili na tržištu, postojalo je
samo nekoliko melodija koje su imali svi. Danas su stare melodije
gotovo potpuno nestale, a klasične melodije zamijenile su melodije iz
filmova ili neki hitovi s top-lista.

Sociolozi emotikone povezuju s hijeroglifima koji su se koristili
prije tisuću godina, pa ih zato i nazivaju “hijeroglifima 21. stoljeća”
ili “hijeroglifi brze generacije”.

- Neverbalna komunikacija simbolima među ljudima je postojala i
prije i postojat će i u budućnosti. Danas je to praktični način
komunikacije jer imamo sve manje vremena, pa težimo k tome da
komunikacija bude brža. Emotikoni su skraćenice koje puno toga govore i
zato su idealan način komunikacije u današnje vrijeme.
Međutim, ljudi se moraju educirati neverbalnoj komunikaciji da bi je
znali koristiti, ali to nije ništa problematično - istaknuo je sociolog
Igor Filajdić i navodi kako nije iznenađujuće što emotikoni ulaze i u
poslovni bonton.

- Novija generacija menadžera vrlo brzo prelazi na ‘ti’, pa nije
ništa čudno što u komunikaciji koriste i emotikone. Prije menadžeri
nisu bili takvi, rijetko ste ih čuli da se međusobno oslovljavaju s
‘ti’, a kamoli da koriste simbole u komunikaciji. No trendovi su se
jako promijenili i nekadašnju formalnu komunikaciju zamijenila je ona
neformalna, ali efikasna - kaže Filajdić.

Ukratko, efikasnost nauštrb formalnosti - pravilo je moderne komunikacije koje većini odgovara.

- Tko zna kako ćemo razgovarati za pedeset godina. Već sada je
situacija oko korištenja jezika vrlo konfuzna, pa ponekad i vrlo loša.
Jako se puno odstupa od formi, tako da čak i u situacijama u kojima se
to ne bi smjelo događati koristimo jako loš hrvatski jezik.

I da ponovimo lekciju. Emotikoni su neformalni, vrlo često “pametni”
i štede nam vrijeme. No nisu uvijek zgodni za korištenje. Ako šaljete
e-mail mogućem budućem poslodavcu, nemojte ga “ukrašavati” bezbrojnim
smajlićima, osim ako taj netko ima 18 godina i upoznali ste ga na
internetu. Isto kao kada koristimo bilo koji drugi sleng, pretjerivanje
s emotikonima će prilično izdeprimirati one koji ih ne znaju, a mogli
bi se čak osjetiti i pomalo isključeni, zato uvijek pazite kada, kako i
koliko koristite emotikone .


Poznati emotikoni:

:$) Donald Trump

:-.) Cindy Crawford

(_8-(|) Homer Simpson

C|:-= Charlie Chaplin

//0-0// John Lennon

2B|^2B Shakespeare

:-{} Mick Jagger

tamigo
Biciklist
Biciklist

Registration date : 02.02.2008

Re: Povijest smajlića - emotikona

Postaj by tamigo on 22/3/2008, 13:41

scratch study affraid pale No Rolling Eyes cyclops cheers
  • Započni novu temu
  • Odgovori na temu

Sada je: 5/12/2016, 08:27.