Ja putujem

Iskoristite prednosti registriranih članova!
Upišite svoje podatke za logiranje
Ja putujem

Free forum for free travel

Mjesec Božića i Nove Godine....mjesec radosti i veselja....uživajte....


  • Započni novu temu
  • Odgovori na temu

Članak upozorenja

Share

lukylipik
Roler
Roler

Registration date : 03.02.2008

Članak upozorenja

Postaj by lukylipik on 13/2/2008, 12:33

Zanimljiv članak kojega je kolega "lopac" postao na Motocikli forum

Motocikli: Svaki drugi poginuli bez kacige
Piše: Zdravko Juričko i dr. Željko Marušić
--------------------------------------------------------------------------------


S prvim toplijim danima naglo se povećava prisutnost motocikala na našim cestama, što će smanjiti sigurnost prometa i povećati rizik od teških nesreća. Svake godine, od proljeća do rane jeseni, dogodi se desetak tragičnih motociklističkih nesreća. Nažalost, slično se može očekivati i ove godine. To bi trebalo motivirati sve izravno i neizravno odgovorne za sigurnost u prometu da, dok još ima vremena, poduzmu niz promišljenih mjera za povećanje sigurnosti. Prošla bi nam godina trebala biti veliko upozorenje.
30 puta veći rizik
Naime, od 619 smrtno stradalih osoba na našim prometnicama, njih čak 116 poginulo je na motociklima i skuterima. To je čak 18,7 posto, što je u velikom nerazmjeru s njihovim sudjelovanjem u prometu.
Kada računamo ukupno prijeđene kilometre i prevezene osobe na kotačima, na motocikle i skutere otpada manje od jedan posto (prema nekim procjenama, samo 0,8 posto). Dakle, rizik stradavanja na motociklu, u usporedbi s automobilom, nije 20 ili 30 posto, nego 20 ili 30 puta veći! To dovoljno dramatizira situaciju na našem asfaltu, posebice u Dalmaciji i južnim dijelovima Hrvatske gdje se najviše gine na dva kotača
U slučaju nesreće motociklisti su u znatno većoj pogibelji od vozača automobila (suvozači više nego vozači!) jer nisu zaštićeni karoserijom, zaštitnim pojasevima i zračnim jastucima.
Zanimljivo je da su motocikli stabilniji, upravljiviji i bolje koče od skutera, dakle imaju veću aktivnu sigurnost, a ipak se na njima više gine nego na skuterima. Razlog je to što mnogo više potiču na oštru i neumjerenu vožnju. Slično vrijedi i za usporedbu s automobilom jer motocikl smanjuje rizik od frontalnih sudara koji su izvor najvećeg zla. U mnogim slučajevima kad je među automobilima sudar neizbježan, motocikl se može mimoići s autom. Motocikli u pravilu imaju bolje manevarske i kočne značajke od automobila, no ipak su znatno nesigurniji. Uz činjenicu da znatno više vuku na brzu i nerazumnu vožnju, treba, nažalost, pribrojiti još jednu lošu stvar koja je zasigurno produžila ionako dugački crni niz. Čak 40,5 posto poginulih na dva kotača nije nosilo kacigu. Kad gledamo stanje u našem prometu, ono je još gore jer više od polovice vozača i suvozača na motociklima, a posebice skuterima, vozi bez kacige. Očito se ne boje policije i kazne od 700 kuna. Srećom, do početka motociklističke sezone preostala su još dva mjeseca pa se stanje može (i mora!) popraviti.
Velika snaga
U slučaju pretjerivanja, opasnost od nesreće za motociklista raste eksponencijalno, znatno više nego za vozača automobila. Najviše potencijalno opasnih situacija stvaraju sportski motori, osobito oni s više od 150 KS, koji postižu i 300 km/h. Takvi se motocikli bez problema mogu kupiti na našem tržištu i registrirati. Problem je to što se motocikli više kupuju za pokazivanje i dokazivanje, za neumjereno uživanje u vožnji, često i za iživljavanje, nego zbog stvarne potrebe. Kako drukčije objasniti želju mnogih, posebice mlađih iz dobrostojećih obitelji, da kupuju motocikle koji razvijaju triput veću brzinu od najveće dopuštene na običnim cestama. Kad se to uzme u obzir, motocikli postaju znatno opasniji od automobila.
Malo vozača snažnih motocikala poštuje ograničenje brzine. Nisu rijetki slučajevi kada gradom protutnje sa stotinu i više kilometara na sat. To je poznato većini sudionika u prometu, ali i policiji. Ipak, ne poduzimaju se odgovarajuće akcije. Vozači koji bezglavo jure na motociklima velika su opasnost za sebe i druge, posebice za pješake. Ne treba čekati da se crni niz nastavi. Što prije treba poduzeti promišljene mjere, od poučnih do kaznenih, kako bi se nesreće prorijedile.
Više smo puta istaknuli nedovoljnu kvalitetu asfalta na našim prometnicama. Sada to moramo ponoviti jer su motocikli iznimno osjetljivi na kvalitetu površinskog sloja, a najviše se voze po cestama s najlošijim asfaltom (u Dalmaciji i Istri) na kojemu lako dolazi do klizanja i padanja. Na to treba neprestano upozoravati kako bi neki vozači vjerojatno manje odvrtali gas.
Opasne prometnice
Saniranje opasnih dijelova prometnica važno je za sve sudionike u prometu, a posebice za motocikliste. Nanošenjem sloja kvalitetnog asfalta u najopasnijim zavojima, uz razmjerno mala ulaganja, postigli bi se veliki učinci. Mnogo bi se postiglo i poboljšavanjem prometne signalizacije na opasnim mjestima. Uzastopni znakovi, koji upozoravaju na opasnu dionicu, jeftino su i dokazano učinkovito sredstvo za smanjenje broja nesreća.
[/quote]

tamigo
Biciklist
Biciklist

Registration date : 02.02.2008

Re: Članak upozorenja

Postaj by tamigo on 13/2/2008, 13:21

Jako poznate stvari, no nažalost na njih nemogu utjecati samo vozaći motora i skutera, većbi se trebalo poraditi na povećanju opće kulture vožnje svih, uključujući i automobiliste. Možda bi zakonski trebalo riješiti i nabavu prejakih motora ( kao i kod automobila, početnik tek nakon određenog vremena može samostalno upravljati vozilom, tj kupiti jači stroj, a i kazne bi trebalo još pooštriti, pogotovo za nošenje kaciga). Što se tiče loših cesta, nažalost trend kod nas je da se ceste ( za nas motoriste) još pogoršavaju rendajući asfalt po zavojima, koji ako se dođe i malo većom brzinom, drastično utječe na sigurnost vožnje na dva kotača. Zaključak je da se kod nas vrlo malo radi na sigurnosti u prometu za motoriste i skuteraše,dok se veća pažnja pridaje automobilistima.

Darko
Roler
Roler

Registration date : 02.02.2008

Re: Članak upozorenja

Postaj by Darko on 13/2/2008, 17:33

tamigo je napisao/la:Jako poznate stvari, no nažalost na njih nemogu utjecati samo vozaći motora i skutera, većbi se trebalo poraditi na povećanju opće kulture vožnje svih, uključujući i automobiliste. Možda bi zakonski trebalo riješiti i nabavu prejakih motora ( kao i kod automobila, početnik tek nakon određenog vremena može samostalno upravljati vozilom, tj kupiti jači stroj, a i kazne bi trebalo još pooštriti, pogotovo za nošenje kaciga). Što se tiče loših cesta, nažalost trend kod nas je da se ceste ( za nas motoriste) još pogoršavaju rendajući asfalt po zavojima, koji ako se dođe i malo većom brzinom, drastično utječe na sigurnost vožnje na dva kotača. Zaključak je da se kod nas vrlo malo radi na sigurnosti u prometu za motoriste i skuteraše,dok se veća pažnja pridaje automobilistima.

.........iiiideeeešššš

tamigo
Biciklist
Biciklist

Registration date : 02.02.2008

Re: Članak upozorenja

Postaj by tamigo on 13/2/2008, 17:47

aha Deda, si videl kak sam pametan ispal s ovim tekstom

Dragec07
Admin
Admin

Registration date : 02.02.2008

Re: Članak upozorenja

Postaj by Dragec07 on 14/2/2008, 14:47

Zašto je ova tema otvorena u dijelu foruma vidljivog samo nama članovima? Zar je to neka tajna za ostale?

Ajmo moderatori..... selite ovo na neko prikladno mjesto.... i pobrišite offtopičare u ozbiljnom dijelu foruma.

A ideja da dodamo tehnički dio foruma? Isključivo sa ozbiljnim sadržajima i bez komentara koji nisu vezani za sadržaj! Akciju molim....


_________________
GTR 1400
Spritmonitor.de
VW GTI
Spritmonitor.de

Dragec07
Admin
Admin

Registration date : 02.02.2008

Re: Članak upozorenja

Postaj by Dragec07 on 14/2/2008, 14:48

I zaboravih, moderator koji to prvi napravi, ima pivce gratis.....


_________________
GTR 1400
Spritmonitor.de
VW GTI
Spritmonitor.de

kuna
Roler
Roler

Registration date : 03.02.2008

Re: Članak upozorenja

Postaj by kuna on 14/2/2008, 15:10

Dragec07 je napisao/la:I zaboravih, moderator koji to prvi napravi, ima pivce gratis.....

joj joj Dragec, nitko nije za pivu!!! Sleep Sleep Sleep Sleep

Sponsored content

Re: Članak upozorenja

Postaj by Sponsored content Today at 00:21

  • Započni novu temu
  • Odgovori na temu

Sada je: 3/12/2016, 00:21.